Kameran asentamiseksi sinun on ensin asennettava ohjaimet sille. Käynnistä AutoRun ja valitse avautuvassa valikossa Драйверы камер Altami (Altami-kameroiden ohjain).
Valitse asennuskieli.
Napsauta OK, jos haluat jatkaa asennusta tai Peruuta peruuttamaan asennuksen
Onnittelun asennuksen ikkunassa napsauttamalla Seuraavaa -painiketta jatkaaksesi asennusta.
Jos haluat muuttaa jotain edellisessä vaiheessa, valitse Takaisin. Opi Lisenssisopimus ja hyväksy se klikkaamalla Hyväksyn.
Asentajan on purettava tiedostot ja kirjoitettava ne levylle. Kun olet asentanut ohjaimet, voit poistua asennusohjelmasta valitsemalla Sulje.
Ohjaimet ovat asennuslevyssä Asennuslevy → Ohjaimet → Alltami. Jos haluat asentaa ne ei AutoRunin avulla, käytä osoitettua tapaa ja napsauta Altami-kansiossa Asentaa-kuvaketta.
Voit myös ladata ohjaimia sivustoltamme.
After the installing of drivers is finished, launch Altami Studio application and select File→Connect device.
Laite-valikon laitteiden luettelosta löytyy yhdistetyn kameran malli ja valitse Toiminto – kohdassa toistotila. Tämän jälkeen aloita kameran säätö.
Altami USB 3150R6 1/2CMOS, Altami USB 5000R5 1/2.5CMOS ja Altami USB 6600R5 1CMOS kameran asetukset voivat olla hieman erilaisia, mutta tämän käsioppaan avulla voit säätää mitä tahansa näistä kameroista itse.
Kamerassa on kaksi pääasetusta – valkotasapaino ja kuvan kertymisaika. Valkotasapaino on vastuussa värinsiirrosta ja kertymäaika – kuvan kirkkaudelle.
Voit myös säätää kuvien laatua ja ulkonäköä Kameran Asetusten avulla. Napsauta Asetukset-painiketta ja näet muuttuvien parametrien luettelon.
Kameramallin mukaan parametrien luettelo voi olla erilainen. Asetukset ovat standardit valokuvajärjestelmille ja vaikuttavat kuvan väriin ja ulkonäköön (gamma, kylläisyys).
Voit säätää seuraavia asetuksia:
1. Aseta mikroskoopin alle esine, jota pidetään valkoisena.
2. Nollaa kameran asetukset. Tämä tarkoittaa, että parametriarvot asetetaan alla olevan mukaisesti: RGB: 128; Kirkkaus: 1; Kylläisyys: 128; Gamma: 20; Suljin: max (valaistuksesta vastaava parametri); Tulos: 1; Kehykset Altistuminen: 0 (valaistuksesta vastaava parametri); Bitit: Korkea (parametri, joka vastaa valaistuksesta).
3. Säätämällä mikroskooppivalaistusta liikuta kirkkauden histogrammi keskelle.
4. Liukusäätimillä R, G ja B saavutetaan tilanne, jossa kesken olevien komponenttien huippuja yhdistetään.
5. Korjaa valaistus mikroskoopilla.
Kamerasta laadukkaan kuvan saamiseksi on tarpeen säätää valkotasapainoa ja näyttöä.
Laita valkoinen paperi kameran alle, yhdistä kamera ja ota vastaan valkoisen levyn näytön kuva. Avaa paneelit Kameran asetukset ja Histogrammi. Nollaa kameran asetukset. Asettamalla mikroskoopin valaistus siirrymme valohistogrammiin keskelle. Punainen, vihreä, sininen wb: n avulla pääty tilanteeseen, kun histogrammissa kaikki kolme väripatruunaa sijoitetaan toisiinsa (vastaavien komponenttien piikkien säätö histogrammin keskellä). Sen jälkeen korjaamme valaistuksen mikroskoopilla.
* Altami Studio 3.0.0: ssa mahdollistetaan automaattinen valkotasapainon asetus Altami-kameroille.
Kamerasta vastaanotettu kuva tavallisilla asetuksilla voi olla liian kevyt tai liian tumma. On mahdollista saavuttaa tarvittava intensiteetti Suljin- tai Kehysten valotusasetuksilla. Molemmat parametrit ovat kehyksen kertymisaika. Siinä Suljin on hienostunut asetus. Koko aika määritetään seuraavalla kaavalla:
t = F • Smax + S,,
jossa F-kehys altistuminen,
Smax — on suljinasetuksen maksimiarvo,,
S — on suljinasetuksen arvo.
Mitä enemmän t- aika on, sitä kirkkaampi on näytöllä näkyvä kuva. On kätevää tehdä karkea säätö kehysten Valotusliukusäätimellä ja sen jälkeen korjata vastaanotettu tulos Suljinliukusäätimellä.
On tärkeää muistaa, että Kehysten valotusparametrin korkea arvo voi olennaisesti pienentää kameran nopeutta ja kuva voi olla “hidas”.
On kätevää asettaa kuvan kontrasti ja kirkkaus histogrammin avulla.
Kertymisasetusta käytetään kameran vastaanottaman kuvan laadun parantamiseen. Asetusikkunan voi avata valikosta Kaappaus → Kertymisasetukset.
Ei ole toivottavaa käyttää kehysten kerääntymistä ja ohittamista tekemällä työtä liikkuvan kuvan prosessorin kanssa.