Aloita sovellus yhdistämällä
kamera ja käytä Altami PhotoKit -pikakuvaketta työpöydällä tai vastaavaa pikakuvaketta Käynnistä → Ohjelmat → Altami PhotoKit -valikosta.
Tämän jälkeen esikatseluikkunan pääikkunan ikkuna tulee näkyviin (Kuva 4).
Kuva 4 Pääasennusikkuna
Mahdolliset käynnistysongelmat:
Kamera ei vastaa tätä ohjelmiston kopiota (kuva 5).

Kuva 5 Virheilmoitus: Kameran ja ohjelmistokopion välinen yhteensopimattomuus
Jokainen
Altami PhotoKit -ohjelman kopio kiinnitetään mukana toimitettuun kameraan, jos yrität käynnistää ohjelman toisella yhteensopivalla kameralla, saat vastaavan virheilmoituksen.
Katselua ei voida aloittaa (kuva 6).

Kuva 6 Virheilmoitus: et voi aloittaa katselua
Tämä virhe ilmenee, kun ohjelma käynnistetään, kun kameraa ei ole kytketty.
HUOMAUTUS: Jos käytät käyttöjärjestelmän MS Windows 2000, tämä virhe voi osoittaa, että kuljettaja kameraan ei ole asennettu. Lisätietoja ohjainten asennuksesta on kohdassa Kameran kytkeminen. (Käyttöjärjestelmän käyttäjän MS Windows XP: n ei tarvitse asentaa ohjainta kameraan).
Kun olet napsauttanut
OK-painiketta, sovelluksen pääikkuna on ilman
Esikatselu-ikkunaa (kuva 7).
Kuva 7 Sovellus ilman esikatseluikkunaa
Altami PhotoKit -ohjelma on jo käynnissä (Kuva 8).
Kuva 8 Virheilmoitus: ohjelma on jo käynnissä
Yrität käynnistää ohjelman, kun taas toinen kopio on jo käynnissä. Napsauta painiketta, siirry jo käynnissä olevaan ohjelman kopioon ja jatka työskentelyä sen kanssa.
HUOMAUTUS: Jos et näe toista käynnissä olevaa kopiota ohjelmasta, avaa Windows Task Manager (Ctrl + Alt + Poista tai napsauta tehtäväpalkkia hiiren kakkospainikkeella ja valitse sopiva kohde) ja pakota apk.exe-prosessi loppuun.
Yhteyttä laitteeseen ei onnistunut (Kuva 9)
Kuva 9 Virheilmoitus: yhteyttä laitteeseen ei onnistunut
Tämä virhe ilmenee, jos edellinen istunto kameran kanssa ei ollut suoritettu oikein. Klikkaa OK ja käynnistä ohjelma uudelleen.